AAU logo

sociale aktiviteter

Sociale aktiviteter kan spænde vidt og bredt. Det kan være konferencemiddagen og receptionen, der sker i et andet format end normalt, udflugt til turistatraktioner eller byvandring i Aalborg. Find inspiration ved hjælp af VisitAalborg eller fra tidligere afholdte konferencer.

Det er en god idé at arrangere udflugter i forbindelse med konferencer. Det giver deltagerne mulighed for at være sammen på en anden måde end med det faglige som centrum og bidrager desuden som god grobund for netværksdannelse.

Overvej gerne følgende:

  • Gennemgå ønsker og krav til transport, guider og forplejning
  • Bestil busser, guider og forplejning
  • Overvej, om en PCO (Professional Conference Organiser) skal medvirke til denne del af planlægningen

Reception

  • Fastlæg tid og sted 
  • Reserver lokale og bestil menu
  • Inviter vigtige interne og eksterne personer, f.eks. rektor, dekan eller institutleder. Jo højere status, jo tidligere skal du være ude
  • Er der nogen, der skal holde tale?
  • OBS: Ved større konferencer (over 200 deltagere) kan man søge Aalborg Kommune om finansiering og arrangement af velkomstreceptionen. Aalborg Kommune er således vært for receptionen, som f.eks. kan foregå på Kunsten, Utzon Centret m.v. Ligeledes kommer borgmesteren eller viceborgmesteren og byde gæsterne velkomne til Aalborg, hvilket som regel giver en rigtig god og professionel start på en konference

Gallamiddag på restaurant eller anden ekstern lokalitet

  • Vælg restaurant og menu, og bestil borde
  • Kontakt mulige leverandører vedrørende forplejning på alternativ lokalitet
  • Afbestil bestilte kuverter ved eventuelle afmeldinger
  • Anvend evt. firma-Mastercard, eller bed om fremsendelse af elektronisk faktura ved afregning

Ekskursioner

  • Fastlæg tid og sted (se idéer til ekskursioner her)
  • Planlæg transport og forplejning
Idéer til